Jag vet på riktigt inte hur jag ska kunna TACKA alla er, fantastiska människor som har visat mig så mycket kärlek dom två senaste dygnen. Det är en riktig boost jag har fått! 
 
Jag har läst allt och försökt att svara i den mån jag kan och kommer att fortsätta med det. 
Jag är så överväldigad och imponerad av allas sätt att ta sig tiden att skriva till mig på olika sätt. Många säger att dom inte brukar skriva till människor dom inte känner men att dom var tvungna. Fortsätt med det! Ni anar inte hur mycket det betyder för mottagaren! Det är den här typen av kärlek vi ska visa alla våra medmänniskor. Återigen stort Tack!
 
Det här får runda av mitt bloggskrivande för den här gången, trodde förra inlägget var det sista, men kände att ja var tvungen att få skriva även detta. 
 
Önskar er alla en härlig jul med era nära och kära! 
 

14 kommentarer

Anonym

23 Dec 2016 12:56

God jul Jennie ❤lycka till i framtiden

Ellen

23 Dec 2016 14:13

God Jul!

Malin

23 Dec 2016 15:07

God Jul och Gott Nytt År! ❤️❤️❤️

Kristina

23 Dec 2016 17:43

Finaste Jennie!
Önskar dig allt gott framöver och hoppas dina sår kommer att läkas med tiden, personligen trodde jag inte att din medverkan i B skulle sluta så här ni var så fina tillsammans. Ni var det!
All lycka till dig Jennie!
Kristina

Ida

23 Dec 2016 19:17

God Jul och all lycka framöver.

Johanna

23 Dec 2016 20:58

Jag måste bara säga att jag är imponerad av dig Jennie att du lyckats håll dig så cool de senaste "efter"-avsnitten och att du verkligen kommer ur det här med hedern i behåll och huvudet högt! God jul.

Josefin

25 Dec 2016 01:21

Hej! Har precis sett klart det sista avsnittet och blev så otroligt ledsen över att du har fått genomgå allt det där. "Hejade" på dig från första stund, men inser ju nu att du förtjänar någon mycket mycket bättre. Jag önskar dig all lycka!! Många kramar och god jul :)

Maria

25 Dec 2016 20:57

Glad att jag hittade din blogg och fick läsa dina egna ord. Programmet i onsdags var för hemskt. Jag kollar ”egentligen” inte på ”sådana” program. Men jag råkade se Sebastian någon dag och tyckte han var fin, och sen kollade jag på något avsnitt ganska i slutet, och blev så betagen i dig. Du hade sådan integritet och harmoni, och samtidigt glädje och humor, och jag tyckte det var tydligt att det var dig, som Sebastian älskade. Så jag började kolla på de sista programmen för jag ville så gärna se, att han valde dig.
Och så blev det ju också till slut, och det var jättefint.
Men det var lite jobbigt med Annikas sista dejt. Han körde ju mycket med det här att han hade känslor för flera, men jag trodde det ingick i konceptet för att hålla oss tittare i spänning. Men han hade visst stora problem med att ”ha kakan och äta den”.
Det gör så ont alltihopa, att det är väl mycket sådant här i samhället, men det blir liksom ännu starkare när det är på TV.
Efter i torsdags fick man lust att söka kontakt med Sebastian, och försöka lappa ihop er, men man får ju inse att detta inte hände i torsdags utan för flera månader sedan och att ni har gått vidare med era liv. Men det är tråkigt att de som gör något ont bara ska ”gå vidare”. Man kan inte göra det ogjort, men jag tror man kan gå tillbaka, och ta kontakt och offra lite tid och smärta på att träffas och lyssna och be om förlåtelse många gånger tills det läker lite grand. Jag tycker det skulle vara det som menas med att ”ta ansvar för det man har gjort”, i stället för att bara dra. Jag tycker också detta blev tydligt när jag hörde dig säga till honom att han inte hade hört av sig (dvs att du hade velat det), och det är väl självklart, men det vågade han inte, han var för feg. Men det hade varit det bästa även för honom.
Jag ser honom delvis som ett offer för ett samhälle, där man hela tiden utgår från sig själv, och helt styrs av sina ”känslor”. Han kunde inte hantera det. Kärlek är inte samma som känslor, utan kärlek är ett beslut.
I alla fall så delar jag din (och hans) smärta, och kommer att göra det länge.
Skulle så gärna vilja träffa dig någon gång.
Från en medelålders medsyster med ett par barn i din ålder.

Linda

26 Dec 2016 09:40

Hej
Brukar sällan kommentera MEN gör ett undantag;)
Tyckte verkligen ni hade sån härlig kemi,va säker på att han skulle välja dig ganska tidigt,kunde till och med se er framför mig nu att ni fortfarande va ihop...han verkade så lugn och mysig i rutan och ni verka passa så himla bra ihop...Så blev det så j-kla kasst istället, vilket dubbelspel och välspelat på ett sätt också då man inte anade detta riktigt från denna sidan rutan,himla trist!! Hoppas han tog din uppmaning om och söka hjälp på allvar ....

vardagskrönikören

27 Dec 2016 02:27

Hej gillar du att skriva? I sådana fall har du möjlighet att skriva på vardagskrönikörens hemsida som gästskribent. Du skriver då en vardagskrönika, vilket är en personlig text som anknyter till en vardaglig händelse/företeelse. Omfånget ska ligga mellan 500-1000 ord. Är du intresserad? Skriv en kommentar på hemsidan vardagskronikoren.blogg.se eller mejla [email protected]

Lina

27 Dec 2016 12:13

Hej! Jag brukar inte heller engagera mig i denna then av program och ännu mindre skriva till folk men blev så illa berörd så jag gör nu det.
Efter att ha sett halva förra säsongen som jag tyckte var bra och kändes äkta, blev jag nyfiken på årets.
Fick lite skumma vibbar av Sebastian men antog att det var för att han märkligt nog är väldigt lik mitt ex både till utseende och sättet att tala och föra sig (nej mitt ex är ingen ängel heller och har också problem med sanningen)
Men efter ett tag vande jag mig vid honom och hoppades han skulle välja dig.
När han fick upp Ögonen för Emma blev jag konfunderad och undrade vad han såg hos henne för min bild av henne var bara att hon verkade väldigt oklar med sig själv och vad hon gjorde där. Pratade osammanhängande och uppfattade aldrig om hon var så intresserad av Sebastian eller bara såg det som en solsemester. Och tror även det handlade mer om prestige att bli vald sist, än äkta kärlek. Därför tror jag hon ville få honom att tro att du var nån annan när du inte var med honom, för hon visste att du var största hotet. Tyckte du gjorde klart för alla ett flertal ggr med att säga att du inte var ute efter att finna en vän, utan kärleken. Och vem beter sig inte olika mot sina konkurrenter kontra någon man är kär i. Det gör nog de flesta. Fick också känslan av att det var just därför Sebastian blev så intresserad av henne, för att det där flummiga och att inte veta var man har henne blev lite spännande. Var hela tiden rädd för att han skulle välja henne för jag var så säker på att hon i slutänden skulle såra honom. Idag hade jag hoppats att han skulle välja henne nu med facit i hand. För lika barn leka bäst.
Och jag har nog aldrig skämts så mkt framför TV:n som jag gjorde när hon "släppte bomben". Även där ger hon denna oklara bild av sig (eller så är det bara jag som inte förstår henne) Förstod inte vad poängen var med det hon ville säga och som hon var tvungen säga framför kameran och publiken? Då skämdes jag verkligen. För hennes skull.
Jag tycker du (och Annica) är 2 fina tjejer med båda fötterna på jorden som förtjänar någon som är som ni.
Är helt övertygad om att Sebastian var en skitstövel redan innan bachelor och kommer fortsätta så här ett bra tag framöver, det är som en form av missbruk.
Önskar dig all Lycka till i framtiden med både kärlek och allt annat!

Mimi

27 Dec 2016 20:00

Heja Jennie. Fy fan såg precis slutspelet på bachelor, vilken jävla sociopat han visade sig vara. Det är bara att finna tröst i att det inte kan vara kul att vara honom, fy fan. Hur många barmar han än gömmer sig i, så kommer han inte undan sig själv. Du är kanon och hoppas att du lär dig lita igen, på ärliga män som gör dig förtjänta av dig. Dem finns i överflöd. & fullkomligt fuck emma j, hon fick sina tre minuter av rubriker och nu kan hon falla i glömskan. Hoppas du blir nästa bachelorette!

Anonym

03 Jan 2017 00:34

Mailade dej på Facebook <3 hejja dej! Bra sagt o du går med flaggan i topp!! Gott nytt år!!

Sofia

23 Jan 2017 21:13

Hej Jennie!
1. Du är bäst!
2. Sebastian är sämst!
3. Skulle du kunna tänka dig att vara Bachelorette om du fick frågan?

/Sofia

Kommentera

Publiceras ej