Jag är fortfarande kvar! Avsnitt fyra kunde man se igår och jag höll ganska låg profil. Kändes skönt måste jag erkänna. Jag har fått en del tid i rutan i dom tre tidigare avsnitten så att nu bara få sitta lugnt i soffan och få se hur dom andra tjejerna får göra entré kändes bra. Det är väldigt skumt att se sig själv på tv, speciellt i det här sammanhanget. Och det kommer jag fortsätta att säga så länge jag är kvar, att det är ett väldigt skumt format att vara med i. Men ska samtidigt erkänna att jag tycker inte att det är lika skräckinjagande som jag först trodde, alltså att se mig själv på tv. Än så länge så känner jag igen mig i allt till 100% som visats av mig. Tror vi får sparka in 4-0 till produktionen så här långt!
 
 
 
Men vad handlade gårdagens avsnitt om då? Jo Nadja fick gå på sin första dejt, en singeldejt. Dom paddlade SUP-bräda och hade picknick på stranden. Såg ut som dom hade en trevlig dejt!
 
 
Sen fick Therese och Svart-Karin åka på en väldigt speciell dubbeldejt.. Therese var superglad och förvånad som syns på bilden ;)
 
 
Den var såklart inte som dom hade hoppats och trott på. När man äntligen får komma iväg och träffa Sebastian så får dom veta direkt att en av dom måste lämna äventyret efter dejten är slut. Taskig inledning! Där hade man hoppats att Sebastian hade kunnat säga det efter dejten var avslutad istället. Hur lätt är det att slappna av och försöka visa vem man är när man bara tänker på om man får stanna kvar eller inte. Jag vet, inte han såklart som bestämde att ordningen skulle vara så. Men ändå!
Jag hade inte velat vara i deras situation, och dom två hade verkligen kommit varandra så nära från dag ett. Så förstår att det var tufft att stå mot varandra på det sättet. Även om såklart fokuset låg på att träffa Sebastian och inte träffa nya vänner. Men det var oundvikligt att inte komma varandra nära när vi sågs dygnet runt. Vi träffade varandra mer än vad vi träffade Sebastian. 
 
Fina Therese fick rosen och fick stanna kvar och härliga Svart-Karin fick tyvärr lämna.
 
 
 
När jag fick se i programmet när Svart-Karin kom tillbaka till oss i huset som inte hade en aning om vad som hänt, även om det var några tjejer som hade sina aningar, slogs jag tillbaka till den konstiga känslan. Citerar Nadja i en av synkarna "folk ryker till höger och vänster". Det kändes verkligen som det. Nu kan precis vad som helst hända och precis när som helst. Det var en väldigt ledsen och besviken tjej som mötte oss och vi hade svårt att förstå att dom hade gjort på det sättet. En tuff och hård situaiton. 
 
 
 
 
Kvällen avslutades med mingel och en roscermoni, dom kom man inte undan, hur jäkla jobbiga dom en var. Så nervöst att stå där förutom för dom som redan hade en ros från dejterna. Varannan dag var det roscermoni och inför varje sådan skulle väskan packas ihop, och vara redo att lämna Aruba. Det blev ett jäkla packande!
 
Här nere ser hälften av oss ut som vi sålt smöret och tappat pengarna, inkl mig själv. Usch det var jobbiga timmar det här. Det som många inte vet är att roscermonierna kunde ta upp mot 3-5 timmar innan dom var avklarade från att minglet började. Efter varje mingel var det en låååång paus. Cermoniplatsen skulle ljussättas och riggas. Sebastian skulle fundera på sitt val. Vi skulle äta. Sebastian skulle filmas när han plockar upp och lägger ned roserna från brickan. Vi fick gå in och ställa oss i position, sen skulle dom filma oss i olika vinklar i en evighet kändes det som. Utan att vi fick prata med varandra eller skratta. Sen väl kommer Sebastian in och börjar sakta dela ut ros efter ros. Tur att ni slipper se allt i tv ;)
 
 
Jag fick äran att få en av dessa rosor och fortsätter därmed äventyret och jakten på kärlek!
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej