I dubbel bemärkelse. Som @bachelorsjuan själva så fyndigt hade gjort ett inlägg om på instagram i måndags. "Tror ni Jennie får napp imorgon?" Till nedan bild på mig och Sebastian när jag vevar in fisken... Fyndigt av dom ;)
 
 
Jag fick äntligen gå på dejt igen, och en gruppdejt den här gången. Min plan inför en kommande gruppdejt, om och när den skulle komma även om jag såklart helst bara ville ha singeldejter, var att få en chans till att se hur Sebastian fungerade i grupp. Han skulle även få se hur jag var i en grupp. Och jag uppskattade att han valde att ta med mig på en liten gruppdejt istället för någon av dom med fem på varje. Han kanske kom ihåg vad jag sa på vår singeldejt. "Jag är en som gärna känner in i en grupp och inte armbågar mig fram. Har svårt att ta plats, och inget behov av att ta plats på det sättet" 
 
 
 
Jag tycker hela dejten var väldigt lyckad. En rolig dejt att få åka ut på havet och pröva djuphavsfiske. På båten lyckades jag få några minuter egentid och prata med Sebastian, och det var några viktiga ord att få höra och att få säga. Den inledningen gjorde att jag vågade slappna av lite mer under själva dejten och ha kul! Återigen en bekräftelse på att han fortfarande ser mig och tänker på mig. Skönt. Dom där bekräftelserna är allt man hade att gå på, plus min egna magkänsla, även om den kunde svaja rejält från dag till dag. Mina egna känslor för Sebastian, vad dom nu var, vågade jag inte lita på för fem öre i det här stadiet. Trots hans bekräftelse. Vi är fortfarande alldeles för många kvar för att jag skulle våga ens låta några känslor komma upp till ytan. Lättast att hålla dom på plats långt ned i tårna någonstans. Min största rädsla var att bli sårad, igen. Men helt klart kände jag en attraktion och intresset växte och växte för varje gång jag såg honom. 
 
 
Jag kan tycka att det var lite dumt klippt på båten. Visst att Therese tyvärr inte fick så många minuter ensam med Sebastian innan vår man ombord sa till mig och Carolina, där nere, att vi fått napp och frågade om någon av oss ville veva in, men dom hann sitta längre än att bara hinna öppna munnen, som det såg ut nu. Jag tyckte det kändes lite dumt själv, att det skulle avbryta dom. Ungefär som att nappet var planerat precis när dom pratade. Hade varit nåt och haft sådana krafter :) Aja, dom ville såklart få till den vinklingen.
 
Vi lyckades alltså få en snapper på kroken.
 
Jag trodde dejten skulle vara slut efter båten, men när Sebastian sa att vi skulle åka och tillaga fisken förstod vi att kvällen inte var slut där. Kul med en lång dejt igen! Vi hamnde i ett eget utekök där vi fick hålla till, super härligt! Kul att få vara lite kreativ och laga mat, något jag älskar. Medans jag och Carolina fixade maten fick Therese en till chans att prata med Sebastian, vilket var väldigt skönt. Att det inte bara var dom få minuterna på båten. Även Carolina gick iväg ensam med honom efter middagen, något som tyvärr inte visades, det hade dom klippt bort. Synd kan jag tycka.
 
 
 
 
När Sebastian hade delat ut rosen, som jag blev väldigt glad över att få. Ytterligare en bekräftelse på att han verkligen ville att jag skulle stanna. Att få en ros redan på dejterna, gjorde att man kunde slappna av på roscermonierna. Men som sagt efter den, ville han gå iväg igen och prata med mig, något jag inte alls var beredd på men såklart hade hoppats på. Jag hade ju fått min egna tid på båten, var jag helt inställd på. Men såklart tackar man inte nej till lite mer tid.
 
Väl där på filten under trädet, hade vi ett till bra samtal. Vi pratade en hel del, även om det såg ut som vi mest låg och fnittrade som två tonåringar, haha. Vi pratade mycket om våra vänner. Om vi har stora umgängen hemma. Vad vännerna betyder i livet. Vi pratade igen lite om hans familj, min familj. Som ni såg igår, sa jag att jag tycker det är läskigt att våga öppna och visa några känslor. Men att jag helt klart börjar känna något. Kändes skönt att jag fick säga det, så han inte tror att jag är helt ointresserad. 
 
 
Och sen kom ju det där ögonblicket där allt kändes helt rätt och stämningen låg laddad i luften och han frågar lite försynt om han inte får ge mig en kyss, bara en snabb en som inte märks. Hur nu det går till? :) Här hade tv-teamet lämnat oss, men vi hade full koll på att det satt en liten go-pro kamera uppe i trädet framför oss. Men den struntade vi i och jag kände där och då att en liten kyss var på sin plats. Mer behöver jag inte säga....
 
 
Dagen efter när Anna fick åka på singeldejt kunde jag bara ligga och njuta av solen i huset och leva på minnena från gårdagen. Men här började det oxå bli om ännu konstigare att se hur nästa tjej, som jag tyckte var supergullig, åka iväg på en dejt med samma kille jag kysste kvällen innan. Galet konstigt...
 
 
 
 
Och som jag säger här, valde jag att hålla helt tyst om vår kyss. Precis som jag skrev om i förra inlägget. Mitt sätt att hantera situationen. Den ville jag ha för mig själv. Rätt eller fel? Det får vi se.
 
 
På kvällens mingel kunde jag hålla låg profil och kände inte att minglet var avgörande för min del då jag redan hade min ros i tryggt förvar. Men nästa vecka är en ny vecka och mycket hinner hända tills dess.
 

1 kommentarer

Anonym

10 Nov 2016 20:13

Finaste Jennie❣️

Kommentera

Publiceras ej