Nu var det ett tag sedan jag skrev här. Jag har inte haft rätt känsla och lust för att skriva. Ju närme vi kom slutet har det varit väldigt jobbigt med alla känslor som dyker på en från ingenstans. Men nu tänkte jag försöka ta er igenom dom två senaste programmen och därmed även ge mig in på det jag fått hålla hemligt i 6 månader. Min andra hemlighet det här året. Hur allt slutade! Äntligen får jag berätta allt! Förbered er på ett långt inlägg. 
 
Först vill jag bara börja med att säga att familjedejten med mamma och pappa var otroligt mysig och betydde väldigt mycket för mig. Vi fick reda på fyra dagar innan det var tänkt att dom skulle befinna sig på Aruba, att vi skulle få ned våra anhöriga om vi skulle vara kvar i topp tre. Väldigt kort varsel kan man tycka men både mamma och pappa sa, ja självklart vi kommer, måste bara fixa lite saker på jobben så vi kan åka. Bara sådär utan att tveka satte dom sig på ett plan ned till mig på Aruba för att träffa Sebastian och mig. Med ett gäng kameramän och filmteam efter sig. Jag tycker dom skötte det strålande bra och det betydde så mycket för mig att få träffa dom där och då. Att få prata med någon i min närhet om alla tankar som snurrade och framför allt vad dom fick för intryck av Sebastian. En bra dag helt enkelt.
 
 
 
 
 
När mamma och pappa åkte hem var det dags för våra singel drömdejter. Annica var först ut. Jag fick roa mig själv bäst jag kunde. Hade turen att få hinna träffa mamma och pappa  några timmar innan deras plan gick hem, utan kameror. Sen var det bara att börja packa och förbereda sig för min tur att få ett dygn tillsammans med Sebastian. Ett dygn som skulle avgöra allt. Jag hade som vanligt ingen aning om vad vi skulle få göra så när jag väl blev upphämtad körde vi väldigt länge rätt ut i öknen kändes det som. Jag hade sagt innan, om det är så att jag ska ut på en båt, hade mina aningar, så måste jag få en åksjuketablett innan, ni bara måste ge mig den hinten såfall. Vägrar nämligen vara på en drömdejt och bli sjösjuk det första jag blir. Det kom tillsut fram en burk med tabletter, så jag hade gissat rätt. 
 
Lång väntan i bilen innan jag fick hoppa ur och gå ned till Sebastian och den båt vi skulle ut med. Eller båt är fel ord, yacht är mer rätt ord. Eftersom jag älskar båtliv och havet kändes det helt rätt. 
 
 
Första halvtimmen kändes lite småstel och svår att hitta in på rätt spår kände jag. Jag var otroligt reserverad då jag visste att han nyss kommit från ett helt dygn med Annica. Vad hade hänt där? Hur mycket känslor han det dyka upp där för henne? Men vartefter tiden gick kände jag att jag blev mitt vanliga jag och även han. (Dock tyceker jag att det var vinklat och klippt som om det var otroligt stelt mellan oss) Vi badade från båten, drack champagne, åt jordgubbar och hade väldigt kul. Igår fick ni se en väldigt kort stund från båten, i själva verket var vi ombord i ca 3 timmar.
 
När vi sen börjar åka fram och tillbaka precis utanför vårat hus vi bott i och det hus jag först fick kliva in i och blev så förtjust i. kommer ni ihåg? När vi gjorde oss iordning vid första ankomsten, blev jag misstänksam över vad han höll på med. Kaptenen alltså. Ska vi åka vidare eller varför kör vi bara fram och tillbaka. Tillsut tittar Sebastian på mig med lurig blick och pekar mot det där huset och säger: Oj titta vilket fint hus, det är någon ute på altanen och fixar. Ja tittar dit och ser ett bekant ansikte, nämligen våran mästare i rekvesita teamet. Dom var där och preppade inför vår kväll. Då hajjade jag att vi ska fortsätta kvällen där. Perfekt!
 
Det var bara det att den här båten, var lite för stor för att kunna lite snyggt angöra den altan som hörde till huset och kaptenen vågade inte gå in hela vägen itntill för att det var för grunt så vi fick kasta iland våra väskor och sen körde han snabbt ut igen och jag och Sebastian fick vackert hoppa av båten och simma iland. Annorlunda men sjukt kul! Först trodde vi han skämtade, men när vårt team på båten skriker till filmteamet som skulle ta över för kvällen i huset, förstår vi att det är bara att hoppa i. Därav att vi fick simma iland.
 
 
Eftermiddagen/kvällen fortsatte med många samtal. Precis när vi sitter här och pratar fick jag någon känsla som var "varför säger han att han är rätt nöjd med det liv han har redan" Det var väl ändå därför han var här, för att han saknade något, sin kärlek. Är han redan för nöjd? Vill han det här? Hade jag inte frågat hade han nog aldrig sagt att, jo absolut jag saknar ju kärleken. Han är inte alltid så övertygande i sina svar måste jag säga nu när jag har sett hur han är med alla andra. Han håller gärna med vad alla andra säger och tycker och har inte så mycket egen känsla för vad han vill. Men eftersom jag där och då absolut inte hade hört eller sett hur han var mot dom andra, var det bara något som flög förbi snabbt igen. 
 
Vi pratade även mycket här om vad händer sen när man kommer hem? Hur ska man hantera det? Verkligheten kommer ikapp och det stora testet börjar. Det är viktigt att man verkligen ger det en chans och verkligen försöker att ge det tid. Alltså att man tar sig tiden att ses. Vi bor ändå i två olika länder. Han sa att den han väljer kommer han satsa 100% på, jag sa att det kommer även jag göra om jag får chansen att bli vald. Det var vi båda överrens om. Vi pratade igen om barn, hur gärna han ville ha barn. Hur gärna jag vill ha barn. Ja det var rätt djupa men riktigt bra samtal. Vi kom på oss själva flera gånger med att, jäklar vad bra vi kan prata och vilka bra samtal vi har. Viktigt! Närheten och den naturliga närheten med kyssar och kramar var även dom på plats. Så allt kändes otroligt bra.
 
Utan att gå in på för mycket detaljer nu så fick vi gå till en fiskrestaurang när kvällen närmade sig, för att handla fisk som vi skulle grilla sen. Middagen lagade vi tillsammans och jag njöt för fullt av hans sällskap. Allt kändes så rätt. Jag försökte trycka på tanken på att Annica fortfarande fanns kvar och han faktiskt där och då kunde sitta och tänka på henne fast han är med mig. 
 
 
Efter middagen hamnade vi på nästa "mingelställe" och pratade om nya saker. Vi pratade om hus, vad har vi för drömhus, trädgård, intressen, känslor, tidigare relationer. Där och då säger han till mig att han har lite svårt att läsa av mig och vad jag känner. Jag förstod att den skulle komma. För jag har verkligen inte sagt rakt ut vad jag känner till honom. Eftersom vi fortfarande är två kvar. Jag hade bestämt mig för innan att jag inte ville blotta hela mig framför kameran och när jag försöker förklara för honom att jag känner mer än jag vågar visa. Förstår han direkt att jag inte vill säga det rakt ut framför kameran. Så han lägger handen på mitt bröst och säger, jag förstår, du behöver inte ta det här. Vi båda visste att någon gång kommer filmteamet att åka hem och vi blir helt själva utan några mickar eller kameror. Det var så skönt att han förstod mig direkt där och litade på att jag skulle berätta allt sen istället. När det bara var vi där. 
 
 
Så när teamet gått hem, vi hade bestämt att vi skulle sova kvar i huset tillsammans öste jag ut allt, jag öppnade upp mig helt och hållet. Vinna eller försvinna. Jag kunde inte åka därifrån och inte fått sista rosen för att jag inte vågade visa mina känslor. Fel ställe att vara på då. Fel program att vara med i. Även om jag innan tänkte att det kanske inte skulle vara riktigt så jobbigt som det faktiskt var att inte våga släppa fram vad jag kände. Men nu gjorde jag det. Jag sa att jag var väldigt förälskad i honom. Att jag tyckte otroligt mycket om honom. Att jag är så rädd för att bli sårad igen men måste våga lita på allt han sagt till mig och allt han bekräftat mig med. Att jag är beredd att verkligen satsa på det här om jag får chansen. Att jag trivs så bra i hans närhet. I normala fall, när man säger en sådan sak vill man såklart ha ett gensvar och att den andre säger: Jag känner precis lilkadant. Men nu visste jag att han inte kunde göra det fullt ut. Dels för att han kanske inte hade bestämt sig, eller så hade han det, men det var Annica han kände mer för. Eller att han hade bestämt sig för mig, men kunde inte avslöja innan att jag skulle få sista rosen.
 
Det jag fick av honom var istället massa kyssar, väldigt hårda kramar och ett "Jag är stormförtjsut i dig Jennie". Det fick räcka där och då, även om jag som jag sa, ville ha mycket mer tillbaka. 
 
Morgonen kommer, vi äter frukost tillsammans och allt känns så himla rätt. Det känns som vi känt varandra i flera månader. Vi betedde oss som om vi var tillsammans redan. Allt var så avslappnat och enkelt. När jag kysser honom hejdå vet jag att nästa gång vi ses är det för att han ska göra sitt val. Kändes som en snara drogs åt och allt blev väldigt allvarligt. Nu fattade jag hur otroligt gärna jag ville få den sista rosen. 
 
Det var en hemsk dag som väntade. Annica och jag var satta på varsitt hotell. Jag tog mig till gymet på hotellet och tog ut mig rejält. Låg vid poolen och lyssnade på musik. Skrev lite med mina närmsta där hemma.Allt för att få tiden att gå. Jag hade fått ta en sväng till huset för att göra en sista "inför" synk men visste inte när det var min tid att börja göra mig iordning. När jag fick min tid som var att vi skulle lämna hotellet kl. 16 började jag genast spekulera. Okej är jag då först eller har Annica då redan varit där? Jag hade sån fruktansvärd ångest. Den var fruktansvärd. 
 
När jag får hoppa in i bilen, är nerverna utanför och jag möter ett otroligt stelt och tyst team. Jahopp, här var det munternt. Precis vad jag inte behövde. Fan dom måste ju få mig att tänka på annat. Jag tänkte då att okej nu beter dom sig så här för att dom vet vilket besked jag kommer få. Jag kommer inte få rosen. Om spekulationerna var stora innan, tog nog det här nån forma av rekord. Att man ens kan tänka så mycket. Var får man allt ifrån?
Nåväl, väl framme och äntligen får kliva ur bilen efter typ fem omtagningar på att bilen rullar in och jag kliver ur bilen, får jag vänta ytterligare 40 min i värmen precis ovanför där jag skulle få gå ned till honom. Hua vad dåligt jag mådde. Tillslut får jag klartecken att få gå ned, efter att ha provgått en gång utan att han stod där. Dom skulle filma när jag kommer gåendes. Går ned för trappan och ser att han står där nere. Jag ser rosen som ligger på brickan. Jag ser den där killen som jag kände så otrligt mycket för. Han ler mot mig och jag tar ett djupt andetag. Nu eller aldrig. Låt mig få veta snabbt. 
 
 
Vi står och pratar en stund. Jag hade fått "i order" att börja prata och berätta vad jag kände och vad jag upplevt med honom. Kul tänkte jag, ska jag stå där och säga massa saker och sen ska han neka mig. Nej tack. Så jag valde att säga vissa saker och sa även, du vet allt jag sa till dig igår, det är så jag känner. Han börjar prata, jag lyssnar in varenda tonläge och ord. När han säger ordet MEN och fortsätter med att vi har haft våra stunder där vi inte funnit varandra, är det som någon drar ned mig snabbt på fötterna igen och hugger tag i magen. Okej han säger nu att han inte ska ge mig rosen. Efter några meningar där vänder han igen och säger ordert MEN igen och sen säger han det ni såg. Jag hade så svårt att förstå att han faktiskt var på väg att ge mig sista rosen. Chocken och glädjen var total! Alltså vilken lycka!
 
 
 
Där och då var jag otroligt lycklig och hela jag svävade på moln. Jag trodde att det här var början på mitt nya liv. Det här är mannen jag ska leva med. Han är min framtida man jag letat efter. 
 
Men... Det blev inte riktigt så. Efter att vi varit hemma i Sverige i ca fem veckor, vi hade setts två gånger samt spenderade hela midsommarhelgen tillsammans, får jag ett meddelande från Annica på facebook. Hon ville säga hej och be om ursäkt för att hon inte sagt hej på planet hem. Just ja glömde säga det, alla vi tre skulle flyga hem samma plan. Inte alls en bra idé för någon av oss. Jag mådde dåligt över hur dåligt jag kunde tro att Annika mådde. Hon kan inte tyckt det var speciellt kul att se oss tillsammans. Nej där borde dom skonat oss alla på ett annat sätt. Men hon ville alltså be om ursäkt. Och det var första gången vi hördes sen vi kramade om varandra och sa hejdå i huset inför hennes drömdejt. Jag och Annica kom varandra väldigt nära där inne i huset. Även om jag höll alla på avstånd var hon en av dom jag pratade mest med. Inte om Sebastian utan om annat. Så jag tyckte själv att det var jobbigt att inte ha hörts. Men sitautionen var som den var. 
 
Efter att vi skrivit lite fram och tillbaka, hon frågade hur jag mådde, hon sa att hon hade mått väldigt dåligt hela juni och att det pendlat mellan hopp och förtvivlan och att hon antog att det även gjort det för mig. Då började jag känna en stor olust känsla. Vad försöker hon med? Vad menar hon? Vad har jag missat? Jag svarar henne att jag mår bra och det var tråkigt att höra att hon mått så dåligt. Men att jag ändå måste säga att jag är lycklig med tanke på hur det slutade för mig. Då får jag till svar: Men vänta här nu, ses ni fortfarande?
Då förstår jag att jag verkligen har missat något. Och jag förstår snabbt att har den jäveln även träffat Annica bakom min rygg. Så jag säger: Ja det gör vi. Gör ni också det eller?
Svaret blir: Ja det gör vi, eller vi har gjort det och hörts typ varje dag. 
Den smällen var inte nå rolig att få. Min första spontana reaktion blir att jag fullkomligt svartnar i huvudet och ville bara ha svar på allt, från Sebastian. Jag ringer honom men han svarar inte. Han skriver att han är på jobbet och kan inte prata. Jag skriver något argt och att jag vet allt om honom och Annica. Svaret jag får på sms: Men lugn nu. Vi kan ta det sen när vi pratar ikväll. 
Åh det fullkomligt kokade i mig. Han skrev även att Annica talar inte sanning.
Istället ringer jag Annica och jag tror vi pratar i 2.5 h. Hon berättar allt. Dom har setts två gånger, en av gångerna visste jag om. Det är den gången jag pratade om ikvällens avsnitt, när han lite fint bara skulle ge henne en förklaring för sitt val och sen gå vidare. Han säger till mig att det var ett bra samtal och att det kändes så skönt att få ha avslutat med henne. Jag känner en oroklump i magen oc frågar honom om jag borde vara orolig, om han på nåt sätt känner att han ångrat sitt val. Det här är inte ens en vecka efter att vi kommit hem. 
 
Han säger till mig att jag absolut inte ska vara orolig, han har inte ångrat sig. Utan snarare tvärtom. Jag var tvungen att lita på honom. Det var alltså en av gångerna dom setts. Andra gången var när han precis hade varit hemma hos mig, han lämnar min säng och sätter sig på tåget uppåt (flygstrejk just då) han säger att han ska bli hämtad av en kompis i Strömsund som sen kör hem till Trondheim. Men i själva verket hoppar han av i Östersund ovh har fått Annica att komma och hämta honom och sen åker hon hem till honom. Till henne hade han då sagt att han skulle prata med mig och berätta hur allt låg till. Att han även träffade Annica och att han hade känslor för oss båda. Tyvärr fick jag aldrig höra något sådant. Och ju mer jag och Annica pratade den kvällen blev allt bara sjukare och sjukare. Han sa så mycket lika saker till oss båda, ja förutom den delen att han träffade Annica till mig och till henne att han skulle avsluta med mig. Han skickade samma bilder till oss båda på sig själv. Han skrev godnatt på samma sätt. Det var hela tiden på hans villkor när man skulle höras. Han bestämde hur sent man skulle prata på kvällen. Han betedde sig väldigt märkligt. Men samtidigt bekräftade oss. 
 
Jag kan hålla på hur länge som helst men känner att jag orkar inte skriva allt han har gjort. Det räcker med det ni fick se ikvällens avsnitt. Ni kommer även få se mer om ni tittar på morgondagens avsnitt. Det jag kan säga är att jag bröt med Sebastian direkt, samma dag, efter att jag hade fått konfrontera honom när han väl ringde senare på kvällen. Först nekade han allt. Han hade inte haft något med Annica att göra. Sen kom det fram mer och mer. Han tyckte att han hade avslutat med mig genom att säga att han inte mådde så bra en dag och att han nog bara måste få landa i allt. Så vi skulle inte höras på någon dag. Jag frågade honom återigen om han ville att vi skulle avsluta och om hans känslor hade förändrats sedan vi kom hem. Men han övertygade mig om att det absolut inte hade med det att göra. Han behövde bara få landa lite. Men han tycker alltså att han avslutade oss två där. Han hade inte nå vidare ånger i rösten eller bad om ursäkt. Han sa i samma mening: Jag ber om ursäkt men vad skulle jag ha gjort. Jag var förälskat i er båda. 
 
Tror inte jag behöver förklara för er vad han borde ha gjort istället utan bara konstatera att Sebastian var absolut inte den man jag trodde att han var. Det där var inte han jag föll för. Och en sådan ville jag absolut inte ha att göra med. Han lurade mig på ett sätt jag aldrig trodde man kunde lura någon. Jag fick veta av Annica att han hade skrivit direkt till henne efter jag skrev till honom att jag visste allt. " Är du nöjd nu eller?" Så jävla sjuk den människan är. Stå för dina egna handlingar och framför allt skicka inte över skiten för dina handlingar på någon annan som du oxå har lurat. Nej fy vilket svin han är. Jag kan som sagt berätta hur mycket mer som helst, om hur han behandlat Annica under hela sommaren efter att allt kom fram men jag låter henne själv få berätta den sidan. Vet att hon längtat efter att få berätta allt. Läs gärna hennes blogg annicaolsson.se
 
Sommaren var för mig väldigt konsitg. Jag gick hela tiden och väntade på att han skulle be om ursäkt på riktigt. Ett genuint äkta förlåt. Jag vet att jag har betett mig som ett svin. Förlåt förlåt hur mår du? Men inte ett ljud. Inte ett enda ljud. Sen kom dagen i september då det var dags att spela in "vad hände efter sista rosen" och ett "efterfest" avsnitt. Jag visste då att jag skulle behöva möta honom och jag hade pratat mycket med Tobbe, producenten. Vi båda hade berättat hela sanningen för honom och att vi absolut ville att den skulle få komma fram. Det ni fick se ikväll. Med mycket stöd från honom och många samtal med Annica var vi tvugna att hålla ihop och sätta dit den jäveln en gång för alla. Det var en fruktansvärd dag. Jag och Annica hängde tillsammans i en egen louge. Vi fick inte träffa någon av dom andra tjejerna. Vi teamade ihop oss så gott vi kunde. Vi båda mådde extermt dåligt och ångestatteckerna avlöste varandra. 
 
 
 
 
Men vi grejade det! Vi fixade det! Vi var så jäkla mycket starkare och smartare än vad han var. Han hade inte mycket att komma med till sitt försvar och när det kom fram mer och mer att han kört en liten Sverige-turné (visste redan om det mesta innan) var jag otroligt glad att det där antagligen var sista gången jag behövde se honom. Och jag kunde få gå därifrån som en segrare. Alla känslor kom upp igen, ni kommer få se en del tårar imorgon. Det var för att det var så mycket som släppte den där kvällen i studion. Jag var så mentalt slut efter att ha förberett mig mentalt på den där dagen i 2,5 månader. Jag var helt slutkörd. Men jag visste att jag hade Annica  vid min sida och jag kände stödet från alla runt mig. Dom andra tjejerna. Producenten. Filmteamen på plats kom fram efteråt och sa att vi var grymma! Det betydde så mycket att höra.
 
Nu är som sagt allt över. Sanningen är äntligen ute. Jag slipper ljuga om hur det slutade. Jag slipper hålla skenet uppe. Jag kan leva fritt igen och kan leva i min verklighet. Den som äger rum här och nu. Jag tittar ändå tillbaka på den här tiden som ett häftigt äventyr där jag har lärt mig så mycket om mig själv. Jag har blivit starkare som person. Jag har fått vara med om något väldigt få varit med om. Absolut, konceptet är extremt annorlunda. Något jag aldrig skulle göra om. Men jag väljer ändå att se det som att det här för något gott med sig i slutändan. 
 
Med det vill jag också säga att det här är mitt sista inlägg jag kommer att skriva. Jag har haft bloggen som en ventil för mig själ under programmets gång. Och jag är så otroligt glad över all fin respons jag har fått från alla läsare. Tack för era kommentarer! Tack för er kärlek och er värme! Det betyder väldigt mycket för mig med alla hejarop jag fått från alla håll. Tack!
 
Här tar min resa slut och nu blickar jag framåt mot nya utmaningar. Nya framtida möten. Och förhoppningsvis finns min stora riktiga kärlek där ute någonstans. 
 
Kärlek till er alla!
 
Kram
 
 
 
 

62 kommentarer

Anonym

21 Dec 2016 22:23

Fy F-N vilket svin han är!! Du förtjänar ngn bättre , klok, vacker, smart tjej! Lycka till och vad skönt att du äntligen kan börja andas igen. Trevlig helg! 🌺

Anonym

21 Dec 2016 22:23

Det är klart han finns där ute! Du är så otroligt fin! Gillade dig från första stund och kan fan inte fatta hur han kunde behandla dig och Annica. Svin! Du är den som går stark ur detta. Upp med huvet och rak rygg! Det är hans förlust!
Massa kramar ❤️
/Petra

Sandra

21 Dec 2016 22:28

YOU GO GIRL! HEjA DIG ALLTSÅ!

Malin

21 Dec 2016 22:36

Du verkar vara sån himla härlig tjej och en riktig glädjespridare. Du har lyst upp hösten med ditt leende :) ni båda kommer hitta er prince charmig så småningom. Tänk vad ni lärt er av det här o hur ni kommer ur de starkare än någonsin. Min sambo sa direkt när han hörde honom prata att någon som e så vältalig är ingen o lita på.

Massa kärlek o kramar till dig

Elin

21 Dec 2016 22:37

Helt mållös efter att ha sett dagens program.. Har varit med om liknande situation för flera år sedan, men de känslorna jag kände då bara revs upp i mig ikväll. Jag tog samma beslut som du gjorde, bröt totalt och gick rakryggad därifrån, bästa beslutet man kan göra! Vad otroligt stark du är som kunnat hålla uppe fasaden genom hela hösten trots allt som hänt, du verkar vara en så otroligt bra människa önskar dig all lycka i framtiden!

Annie

21 Dec 2016 22:39

Usch vilken kille, jag förstår att han "lurade" er...han lurade även mig att han var en genuin Go kille via soffan. Nu har du och Annika fått plocka fram er styrka och tagit er igenom det. Ni är jätte fina tjejer och jag är stolt över att ni ställde honom mot väggen, det visar vad viktigt det är att vi tjejer stöttar varandra. Du är en fantastisk tjej och jag önskar dig all lycka i framtiden. Styrkekramar!!!

Anonym

21 Dec 2016 23:04

Heja dig! Du är en riktig pärla och såna ska man inte slänga till svin. Du kommer ha så mycket fint i din framtid! All lycka och stor kram ❤

Anonym

21 Dec 2016 23:11

Det känns så uppenbart hur stört han betedde sig att jag inte kommenterar det mer, utan ville bara skriva hur imponerad jag har varit av dig genom hela programmet! Aldrig hade jag trott att man kan vara med i ett dejtingprogram och gå ur det med en sådan heder! Din integritet och förmåga att uttrycka dig är ju bara så bra och att du lyckades behålla dem även när du fått känslor för Sebastian tycker jag är helt avundsvärt! Du kommer gå långt och jag önskar all lycka till!!

Jossan

21 Dec 2016 23:20

Glöm inte att du är otroligt bra och han får skylla sig själv att han inte fick en sådan toppentjej som du!

Anonym

21 Dec 2016 23:23

Har med spänning suttit framför TVn varje tisdag kväll hela hösten, sedan jag fick veta att du skulle vara med. Har hela tiden hoppats på att få se dig kvar hela vägen till slutet.
Blev SÅ glad för din skull när så blev fallet. Ni verkade så bra för varandra och otroligt fina ihop....

Efter dagens avsnitt inser man hur vidriga, falska och egoistiska människor det faktiskt finns....fruktansvärt att få se dig bli så sårad.

Helt övertygad om att du kommer hitta den rätta förr eller senare. Du verkar vara en otroligt fin tjej!!
Stor kram till dig❤

Fanny W

21 Dec 2016 23:24

Alltså Annica och Jennie, ni är så starka. Sebastian är ju rent av dum i huvudet. Oavsett anledning till sitt beteende avslutar man det man redan har. Han är ju en lögnare, en bedragare, en rutten gris helt enkelt.

Ni tjejer beskådades av tittarna som segrare. Som starka, intellekta och mogna individer. Det ni har gått igenom ska ingen behöva. Fan ta dig Sebastian.

Jenny

21 Dec 2016 23:26

Herregud vilken soppa! Känns så otroligt sorgligt att slutet blev som det blev! Har tyckt hela programmet igenom att du är en helt fantastisk tjej på alla sätt och blev så glad att se er tillsammans på slutet! Idag blev jag bara helt ställd och chockad över och se hur en människa kan bete sig så illa som Sebastian gjort. Men du förtjänar verkligen någon mycket bättre ! Känns så fint att du och Annica funnit stöd i varandra. Lycka till med allt! Kram

Anonym

21 Dec 2016 23:30

Heja dig, allt visar tydligt att du spelar i en annan liga än fegisen S. Att inte kunna säga förlåt är på sätt och vis att inte kunna avsluta, så när du och Annica nu går vidare i era liv mot kärlek och lycka kommer han simma runt i samma soppa. Inte så kul men dubbelspel förtjänar inget annat!

Karin

21 Dec 2016 23:36

Jennie, du är en så helt underbar tjej! Jag har gillat dig från första början och var den som jag ville skulle stå med sista rosen i slutet. Jo, så blev det och det blev jag glad för. Men fy satan vad jag lider med vad du har behövt vara med om därefter och jag kan inget annat säga än att du nu har världen i DIN famn! Det kommer gå bra för dig, och du är inget annat än en sann vinnare! Önskar dig all lycka! :*

Anonym

22 Dec 2016 00:03

Han är bara pinsam i tv-rutan nu..37 år?? Bekräftelse bekräftelse jag jag jag!!! Det är synd om karln... Som tur är framstår både du och Annica som smarta och starka tjejer! Ni kommer nå långt och uppleva äkta kärlek, till skillnad från den som bara ordbajsar

Anonym

22 Dec 2016 00:10

Du är så klok, vacker i själen och insiktsfull! Det man inte dör av, härdar en. Du är stark! Stor kram till Dig!

Elin

22 Dec 2016 00:20

Du verkar vara otroligt stark som person. Sebastian framstår desto sämre, du har mycket större bollar än han. Han framstår som en riktig fegis och verkar sitta inne på ett extremt bekräftelsebehov. Tyvärr kände jag genom hela programmet att han var för valpig, det var inte en man för vare sig dig eller Annica. Livet är en åktur glöm inte bort att skratta du ha ett fantastiskt uppfriskande leende och fortsätt tro på kärleken.

L

22 Dec 2016 00:41

Alltså vad grundlurad man blev av honom. Så FEJK, han ställde garanterat bara upp för att få ligga runt och var knappast seriös från början. Men han lyckades lura mig i rutan också, tyckte hela tiden att han verkade lite "för" perfekt mot alla, insåg att det bara var en fasad nu i slutet. Starkt jobbat av dig och Annica att ta er igenom det här, fyfan så tråkigt att han tog så mycket av er tid dock och att han inte ens bryr sig om det. Som tur är finns många fiskar i vattnet som faktiskt är genuina, hoppas du hittar rätt snart!

Anonym

22 Dec 2016 01:19

All respekt till dig! Otroligt starkt av dig att ta dig igenom den här soppan. Du var min favorit från början Jag hejade på dig från början Du kändes genuin o positiv Dessutom har du integritet En person man vill ha som kompis eller kollega Tyvärr började jag få dåliga vibbar under de sista avsnitten Det kändes inte som om SEB var seriöst intresserad Nu blev inte heller lyckan långvarig Aldrig hade jag kunnat tro att han skulle visa sig vara så här monumentalt vidrig Han behöver hjälp Han behöver stoppas Tack för att du delat med dig av din historia trots att det varit tufft All lycka till dig o Annica i framtiden Vad ni en tar för er Hoppas att den rätta kärleken finns runt hörnet Kram till dig!

Maria

22 Dec 2016 02:01

Önskar dig så mycket lycka till i livet framöver. Vilken tjej du är och oj vad glad din framtida man ska vara. Du inspirerar mig! Tack!

Peter

22 Dec 2016 02:26

Hej Jennie! Lite konstigt att Sebastian ställde upp som Bachelor när han de facto är konflikträdd!...Nää, rak och ärlig tycker jag att både killar och tjejer ska vara! Att hålla på att låtsas när man är 37 år är ju bara löjligt!....Otroligt att en så fin tjej som du har blivit sårad flera gånger...Såna som du växer ju inte på träd, så där måste det ha slagit slint för killarna! Du behöver en mogen man! :)

Anonym

22 Dec 2016 02:38

Du är verkligen en förebild för så många tjejer. Du är så stark, cool och framförallt klok!! Det är pinsamt att han ens fick vara bachelor.. men i slutändan är han den enda som kommer ta skada av detta. Du är grym. Titta framåt nu så kommer en bra man stå framför dig alldeles snart, för de finns, jag lovar!

Anna

22 Dec 2016 02:56

Vilket as. Det måste känts fruktansvärt. Stor kram till dig/er och håll huvudet högt. Ingen kan försvara det han gjort.

Anonym

22 Dec 2016 07:09

Stort "bravo" att ni visar att ni tjejer håller ihop. Att du visade dig vara så stark, de kommentarerna som du sa när du tackade Annica för du fick veta var verkligen känslomässiga och man ser verkligen din styrka men såklart din sorg. Lider verkligen med er båda men tror att ni går starka ur detta som du säger. Ni är värda dom bästa, mest omtänksamma killar som finns. Är djupt besviken på me Bachelor och även dom castade honom. Helt fel kille som verkligen borde gå i terapi en lång lång tid. Men igen tack för vi fick följa er och tack för ni visar styrka! Lycka till med all!!!

Ida

22 Dec 2016 07:27

Måste säga att jag är förvånad över hur Sebastian har betett sig, otroligt omoget. Du är stark och kommer hitta någon som är rätt för dig, önskar dig all lycka till. Du är en riktig glädjespridare och det är du som är vinnaren i allt detta.

Ingela

22 Dec 2016 08:42

Fruktansvärt och se hur han har behandlat er två. Så fina o genuina tjejer, han borde söka hjälp, han måste ha sånt otroligt bekräftelsebehov, sjukligt. Från att ha tyckt han var charmig o mysig ryser jag när jag ser han, o att han inte verkar ångerfull det minsta visar ju hur empatilös killen är. Huja nu i efterhand är det tur att ni slipper honom, o är det som jag tror i kvällens avsnitt att Emma också har ett finger med i spelet, så förtjänar dom falska människorna varann, många kramar till dig Jennie.

Lisa

22 Dec 2016 11:54

Jag tycker så synd om dig. Jag har verkligen inga ord som kan beskriva hur förbannad jag är över att han har behandlat dig som han har gjort. Jag visste från början att det inte skulle hålla med den han valde för det är sådan han är. Han är omständlig och söker bekräftelse och när han väl har fått den så tar det slut. Och att vara 37 år och bete sig såhär är skrämmande. Han behöver verkligen granska sig själv ihop med en terapeut. Du är fantastisk och den som du ska ha finns där ute för dig. Låt Emma ta hand om Sebastian för de är lika falska båda två. Du är bäst och den stora vinnaren. ❤

Kram!

Mia

22 Dec 2016 12:02

Det var en tråkig historia....har inte ord för att förklara hur sorgligt jag tycker att detta är för din del. Det låter dock som att du är stark och kommer klara dig ur det här och komma vidare till något nytt. Det har varit härligt att få följa dig och att få "lära känna dig" under hösten. Jag hoppas vi ses i verkliga livet vid tillfälle.
Ta hand om dig och lycka till med kärleken!
Kram MIA

Rebecka

22 Dec 2016 12:07

Du kommer hitta en man som förtjänar DIG, du är på en helt annan nivå än vad han är, det lyser igenom att han är en väldigt tragisk, omogen, förvirrad individ, som inte klarar av att ta vuxna, mogna val. trots sina 37 år. Vilken TUR att du slapp undan! Han med stort H finns där, kanske var bara det här som en liten omväg för att era vägar ska kunna korsas i framtiden? KRAM

Hanna

22 Dec 2016 13:36

Men fy vad tråkigt att läsa! Kram till dig.

Anonym

22 Dec 2016 16:38

Kan inte smälta hur han betett sig. Lögnaktigt utge att man letar tvåsamhet, när han vill utnyttja tv berömmelsen för att ragga. Det är nog inte helt förvånande ändå, han verkar vara en fnittrande oinressant typ som mest vill ha bekräftelse. Ser bra ut, thats it. Finns så mycket bättre! Du är värd så mycket mer!

Maja

22 Dec 2016 17:26

Åh Jennie. Vilket viktigt inlägg. Och trots allt väldigt stort att du inte vill bli ett offer under någons dumhet utan fortsatt stark! Är imponerad över dig. Önskar dig kärlek, ärlighet och fina ögonblick. God jul!

Lisa

22 Dec 2016 17:32

Självklart kan känslor svalna och det är ju inget han eller någon annan kan rå för. Felet är ju att han är så feg och konflikträdd att han inte kan vara ärlig om hur han känner utan istället väljer att bete sig som en riktig skit och gå bakom ryggen på er. Han verkar vara väldigt egoistisk och enbart tänka på sig själv. Hade han brytt sig om era känslor hade han inte gjort så. "Han ville inte såra någon", jo tjena, den kan han ju dra, handlar enbart om att han inte själv skulle behöva må dåligt. Nä, du och Annica kan hitta bättre!

Mikaela

22 Dec 2016 17:32

Vilken idiot! Ni förtjänar såå mycket bättre ❤️ Både du och Annica är otroligt starka tjejer! Sebastian har riktiga psykopatdrag..

Anonym

22 Dec 2016 17:34

Alltså wow! Vilken tjej du är :) lycka till i framtiden ❤️❤️

Suss

22 Dec 2016 18:28

Hej Vackra människa både på insidan och utsidan. Du är värd så mycket bättre, än denna falska människa. Helt otroligt vad han måste vara känslokall som beter sig på det viset. Var glad att du inte hann gå längre, för han hade varit otrogen, om inte med Annica så nästa tjej han stöter på. Du kommer att finna kärleken, det är jag säker på.
Kram <3

Beata

22 Dec 2016 18:56

Din utstrålning är imponerande. Jag skulle vilja se dig som nästa års Bachelorette. Dags för det nu. Kanske är du lite för "skadad" för det just nu men man repar sig alltid - speciellt om man är så stark som du verkar vara.

Ja men vem har sagt att en dokusåpa ska vara annorlunda än det verkliga livet som vi alla njuter och lider av. Låt mig bara gratulera er alla 25? smarta och vackra kvinnor att ni slapp tillbringa för lång tid med den här stollen. Jag ger det 7 år – sedan sitter han och ölar på en parkbänk i Örebro typ. Han fick världens chans till att träffa någon på riktigt. Vem vill ha honom nu? OCH han är faktiskt inte snygg OCH han jobbar som kock var det väl – dom super och tjänar inga pengar OCH han är inte intelligent OCH han är inte underhållande om inte någon producent lägger ut spelet åt honom så vad ska man med en sån till…

Anonym

22 Dec 2016 18:58

Du kommer hitta den rätta och få den kärlek du förtjänar 💕💕💕

Mikael

22 Dec 2016 22:00

Du är imponerande stark, keep it up!

Anonym

22 Dec 2016 22:05

Visst finns det någon till dig också! Fina du! Tveka inte på det. Och du, ta aldrig skit igen. Ta aldrig tillbaka honom.

Malin

22 Dec 2016 22:14

Efter att ha sett det allra sista avsnittet ikväll så tänker jag bara att han är inte värd att lägga ner en enda minut mer att tänka på. Förutom att han är otrogen feg o ljuger så verkar han ha någon form av empatistörning Istället för att stå för sitt handlande flyr han till nästa "äventyr" Han har säkert en ocean av människor han sårat o svikigt men tittar aldrig bakåt För han kan inte hantera det Han behöver hjälp Både han och Emma känns väldigt tragiska o ryggradslösa på något sätt Skönt och se att det var många av tjejerna som tog parti för dig o Annica och ställde honom mot väggen Kudos till dig som tagit dig igenom denna soppa på ett värdigt sätt Du är stark som få Tror och hoppas att du hittar din drömman snart! Kram o lycka till

Anonym

22 Dec 2016 22:19

Du är en riktigt bra tjej! Förtjänar inte en skitstövel som han. Stå på dig. Nästa års bachelorette kanske?

Anonym

22 Dec 2016 22:26

Ja, som du sa. Seger till dig! Du är grym!

Ester

22 Dec 2016 22:34

Hej! Vill bara säga att jag är väldigt imponerad av dig och hur du hanterat situationen. Det är väldigt tydligt att du är vinnaren i detta! Du framstår som väldigt smart, stark, empatisk, känslomässigt mogen och har en underbar karisma. Och Sebastian som en feg, omogen, ryggradslös förlorare. Önskar dig all lycka till, tror det kommer att gå jättebra för dig! <3

Anna

22 Dec 2016 22:36

Jennie!!
Vilken fantastisk tjej du är!! Genuin, modig, vacker och stark. Alla tjejer denna säsong visar på äkta sisterhood <3 det värmer i hjärtat genom tv-rutan.
Vad gäller Sebastian verkar det finnas en hel del klassiska psykopat-drag som uppvisas…ödsla ingen tid på att tycka synd om honom eller känna för honom, han verkar ändå inte kunna känna empati på samma sätt som du. Han är bara ledsen och ångerfull att han inte kunde fortsätta hålla fasaden uppe och komma undan med dubbellivet.. han är inte ledsen för att han gjorde dig eller Annika illa, det är han inte kapabel till. Glöm honom, håll dig långt borta från honom och blicka framåt..fortsätt regera som den drottning du är- snart kommer en man som förtjänar dig. Du är superbra.
Kramar <3

Camilla

22 Dec 2016 22:40

Så sjukt imponerad av din styrka! Hoppas du har nära vänner som kan hjälpa dig igenom denna tid, vill inte ens föreställ mig din magkänsla inför inspelningen av dessa sista program, lider verkligen med dig i programmet och tårarna var inte långt borta. Stor kram till dig ❤️

Sofia

22 Dec 2016 23:01

Har suttit klistrad framför Bachelor mycket tack vare dig. Du är så vacker, charmig, gullig, smart - en drömtjej. Chockad över slutet. Stor kram till dig och lycka till med allt!

Kristina

22 Dec 2016 23:12

Så ledsen för din skull att det gick som det gick. Du verkar vara en fantastisk tjej! Önskar dig all lycka till i framtiden. Förstår att du är trött på TV nu, men skulle gärna se dig som Bachelorette i en kommande säsong 😉❤

Anonym

22 Dec 2016 23:34

Bachelorette nästa år tycker jag ? Du avsluta programmet så bra som att det kom en fortsättning ....
Kram på dig tycker du är stark

N%E4r%20Annie%20fotograferar%20i%20Kalifornien

23 Dec 2016 01:42

Wow. Jag såg aldrig progarmmet, hittade din blogg via blogg.se

Vilken tvist. Jag satt där med tårar i ögonen och tänkte att ååh vad gulligt, åh, vilken fin historia! Som bröllopsfotograf är jag en sucker för kärlekshistorier.

Men jisses, vilket jävla arsle! Att en sådan som han ens fick chansen att tävla :-o Hoppas de där tv-teamet tänker efter inför nästa säsong, att kolla upp vad det är för typ av människa man tävlar om. Det finns så många fina som hade förtjänat den här chansen och han sumpade det. Jag är så glad att Annica hörde av sig till dig och att ni teamade ihop er! Förhoppnings vann du en vän i alla fall <3

Hur många filmteam hade ni egentligen? Var det samma personer eller många olika?

Malin

23 Dec 2016 10:03

Jag har förstått det som att du har varit med om liknande händelser tidigare i ditt liv. Blivit bedragen av en partner. Jag antar att det är lätt efter det som hänt och tänka att det kanske beror på dig. Gör inte det! Tänk istället att de här idiotiska killarna råkade ha den här defekten i sin personlighet precis som om de kanske råkade ha samma hårfärg eller komma från samma stad. Så den gemensamma nämnaren ligger hos killarna inte i dig. Du har bara haft otur. Vem vet det kanske finns en mening med allt också. Det finns massor med bra böcker också om du känner att du behöver redskap för att bryta negativa tankespiraler. Har full förståelse om det som hänt kan spöka i huvudet ett tag framöver så ta hjälp om det behövs. Du ska verkligen inte gå och lida jag är rätt säker på att han inte gör det. Med alla dina fina egenskaper så har du alla förutsättningar att gå vidare fullt ut. Det kanske du redan har 😊 Kram 💚

Peter

23 Dec 2016 11:16

Hej igen Jennie! Uppseendeväckande att det i stort sett bara är tjejer som skriver kommentarer till dej...var är killarna? Antagligen allför fega! Jag utser härmed Sebastian till mästare av "tomma ord"!..."Det blev som det blev".....vems fel var det då? :) Förskräckligt att han inte ens försökte att kontakta dej för att förklara hur allt låg till...men han vågade inte...och tänkte: "det går ju inte att ändra på i alla fall, så varför ska jag berätta?"....Nä, Jennie...det att bara att glömma honom, och se framåt! Hur många skulle inte vilja ha dej som flickvän? Du får en stor mysig "kram" av mej, som en start till något positivt. Antagligen är jag för gammal för dej, men hör av dej om du vill och vågar :)

Anonym

23 Dec 2016 12:46

Fan konstigt att man kan vara stolt över någon man aldrig träffat och bara sett nån gång på TV, men shit vad jag värdesätter ditt beteende! Så stort när du och Sebastian pratar på efterfesten och du efter ALLT ändå bryr dig om hans känslor! Så otroligt fint gjort av dig! Tänk vilken vacker värld det skulle vara om alla betedde sig så! (Vad gäller Sebastian så gör det faktiskt ont att se att han inte säger "jag är ledsen, jag gjorde fel, förlåt...". Lite för din skull, men tammefan mest för hans egen skull. Hoppas han någon dag kan rannsaka sig själv!)
Önskar dig allt det bästa för framtiden och en fin julhelg!

Anonym

23 Dec 2016 23:40

Måste också få säga att du agerat väldigt starkt och värdigt. Du bar huvudet högt, och visade att du inte under några villkor, accepterade bortförklaringar. Du såg också till slut att problemet ligger inom han, och att han behöver söka hjälp. Bra att du uttryckte det. Nu har du världens chanser i framtiden att som stark och vacker tjej, som fått dina reko värderingar offentliga, att hitta rätt snart snart. Stort lycka till.

marianne

24 Dec 2016 00:49

Brukar inte läsa bloggar,men blev ju tvungen att läsa om Bachelortragedin.Hur himla dum kan man bli?Fattar inte karln att ingen klok kvinna vill ha honom efter alla svek som han har gjort.Och det är bra många kvinnor som har följt denna serie.

Amanda

24 Dec 2016 03:03

Hej Jennie och alla ni andra som läser och skriver här!

Jag förstod redan från början att Sebastian var en riktig skit, han hade nämligen EXAKT samma beteende som en kille jag träffade en gång som visade sig vara ett lögnaktigt svin.

Några kännetecken:

* Lovar en massa saker och berättar hur seriös man är och jämför med andra som inte är seriösa (tex. Malin, Ellinor och Emelie). Om man på riktigt är seriös, varför måste man då ta upp det exakt hela tiden och jämföra med andra?

* Ser ner på tjejer som sminkar sig mycket så kallade "stureplanstjejer". Dessa killar är ju så extremt osäkra i sig själva och vet att tjejer som har mycket smink, tjejer som rör sig och syns mycket på krogen får mycket uppmärksamhet, vilket en osäker kille aldrig skulle klara av. Han får ju inte ha henne för sig själv då.

Nu har jag en pojkvän sen 1, 5 år tillbaka, han är världens bästa. När vi träffades tog vi dagen som den kom och pratade aldrig om framtiden, han lovade aldrig mig något utan man gick bara på magkänsaln hela tiden så föll sig allt naturligt att det blev vi två. :)

Lycka till med kärleken! :)

Anonym

24 Dec 2016 16:44

Jag är en kille på 26 år och tycker att Sebastian är väldigt omogen för sin ålder. Jag är väldigt besviken på många av dessa kvinnor dock som tog för givet att han bär på manliga och vuxna attribut på grund av sitt Colgate-leende och sin längd. Det är jobbigt att bli nobbad ofta pga sin ålder ... att man är "för ung". Men samtidigt ser man kvinnor gå ned på knäna för en skojare som Sebastian. Kan någon förklara detta för mig? Det enda jag kan se framför mig är en ytlighet som går överstyr och i slutändan står Jennie och Annica med byxorna nere enbart för att de trodde på något som var för bra för att vara sant. Sebastian var (och är) en bedragare men någonstans behöver man rannsaka sig själv också för att ha köpt hans produkt så lättvindigt.

JUNITJEJ

25 Dec 2016 11:44

Så hemskt att det slutade på det viset!

Malin

26 Dec 2016 12:24

Har inte sett något av säsongen men ville ändå skriva för att visa mitt stöd. Det låter verkligen som att han inte var mogen för det här och kommer antagligen aldrig att bli det heller. Antagligen blev det som en Hollywood-roll för honom som han gick in mer och mer i, han var ju The Bachelor. Han skulle ju vara romantisk och vilja bilda familj, när han egentligen bara var hög på dela ut rosor-makt. Du kommer träffa någon helt annan - utan kameror och mikrofoner, som tvingas vara sig själv och inte kan gömma sig bakom en programide. Det är synd om Sebastian egentligen. Tänk att vara så barnslig i en vuxenvärld? Trist för honom men bra för dig att du är fri att gå vidare. Lycka till!

Helene

26 Dec 2016 16:07

Jennie, med ditt sista program vet jag att killarna kommer flockas efter dig! En stark, vacker och modig tjej! Heja dig och heja Annica!

Annapanna

26 Dec 2016 20:46

Under ditt tal de sista minuterna i sista programmet tänkte jag att "hon borde ju vara Bachelorette nästa säsong". Hoppas att tv 4 fattar det!

Oerhört starkt av dig att lämna med sådan värdighet och att du och Annica tar hand om varandra. Heja er!

Tove

27 Dec 2016 16:18

Alltså du är en sån power woman!! Så sjukt grym, modig, stark, vacker, fin och riktig! Så rörd o stolt o se dig o Annica hålla ihop, vi tjejer måste göra det! O Sebastian är inte ens egentligen värd att nämna men vilket jävla svin. Sån otroligt sorglig människa. Som många kloka skrivit innan är han så självupptagen, omogen (o vid detta laget kommer aldrig växa upp), respektlös och bara så vidrig. Verkligen en sån typ som bara tänker på sig själv, inte vågar se sanningen för då skulle den nog äta upp honom. Han har garanterat sårat 1000tals tjejer och kommer göra det igen, usch. Svaga människa.

Du är bäst!! Puss!

Kommentera

Publiceras ej